Czasem szukasz inspiracji na nietypowe pomysły konkursowe na Facebooku? Mam dziś dla Ciebie kilka propozycji. Wszystkie legalne i niewymagające dużo pracy.
Wymyśl podpis do obrazka
Konkurs polega na wymyślaniu podpisu do obrazka. Nagrodę otrzymuje najciekawszy/najśmieszniejszy/najlepszy tekst.
Wartość dla marki? Wybierając odpowiednie grafiki możemy się dowiedzieć czegoś o fanach i postrzeganiu marki.
Uzupełnij lukę
Marka proponuje zdanie, w którym usuwa fragment. Zadaniem uczestników jest uzupełnić brakującą część zdania. Np. Z powodu _____ wybieram markę xyz nad inne.
Wartość dla marki? Zdania mogą pytać o preferencje zainteresowania czy inne istotne informacje o klientach
Konkurs fotograficzny
Nie musisz instalować aplikacji konkursowej. Możesz poprosić fanów o wysyłanie zdjęć w prywatnych wiadomościach, publikowanie na fanpage albo w komentarzach pod postem. Zawsze pamiętaj, by w regulaminie umieścić odpowiedni zapis, jeśli chcesz je potem wykorzystać.
Wartość dla marki? Można pozyskać naprawdę dużo ciekawych zdjęć.
Ulubiony cytat
Prowadzisz fanpage znanej osoby? A może tematyczny? Dobry cytat nie jest zły. Dla urozmaicenia możesz zachęcić ludzi do tworzenia grafik w jednym z darmowych generatorów.
Wartość dla marki? Cytaty angażują, mówią coś o ludziach, a i może content się pojawi?
Quiz
Przygotowujesz pytanie z otwartą odpowiedzią lub ABCD. Możesz też przygotować kilka pytań na raz lub dodawać jedno pytanie codziennie. Wszystko zależy od fantazji.
Wartość dla marki? Testy wiedzowe angażują i edukują, a jeśli dodasz elementy rywalizacyjne – tym lepiej.
Crowdsourcing
Zapytaj fanów o nowy smak, nazwę produktu czy slogan reklamowy, przy okazji nagradzając najlepsze uzasadnienie. Przy losowaniu nagród pamiętaj – musisz zgłosić to do izby celnej (będzie to wtedy nie konkurs a gra losowa).
Wartość dla marki? Opinia tłumu.
Rywalizacja
Sprzedajesz koszulki z nadrukami? Zrób rywalizację między projektantami. Zachęć ludzi do wyrażania zdania, z gry wypadają najmniej wspierani, nagrodę przyznaj osobie, która wygra z innymi twórcami.
Wartość dla marki? Opinia tłumu.
Kilka kanałów
Poukrywaj zadania lub elementy układanki na różnych stronach i profilach.
Wartość dla marki? Fani dowiedzą się o innych kanałach, a dobre zadanie może edukować.
Wydarzenie i zdjęcia
Chcesz zachęcić do udziału w wydarzeniu? Zapowiedz coś fajnego – maskotkę, celebrytę, wielkiego lajka, z którymi można będzie robić sobie fotki. I zrób konkurs foto. Możesz też zrobić konkurs dla spostrzegawczych, np. na targach samochodów dać listę kilku pojazdów do sfotografowania.
Wartość dla marki? Zaangażowanie, treści, edukacja, obecność na evencie.
Nie trzeba mieć wielkiego budżetu, kupować aplikacji czy robić konkurów na polubienia, żeby mieć wartościowe zaangażowanie, ciekawe treści czy realizować cele biznesowe. Trzeba mieć tylko dobry pomysł.