Bardzo często ludzie zamykają się w kwestii reputacji wokół tekstów i linków z Google. Coraz częściej jednak problemem jest nie tylko sam tekst, ale i multimedia.
Googlając swoje nazwisko zajrzyj nie tylko na to, co pokazuje portal w sekcji związanej z linkami, ale przejrzyj również zakładkę za zdjęciami. Nie chcesz, chyba, żeby Twój przyszły szef, Twoje dzieci za kilka lat, czy Twoi klienci teraz oglądali Twoje zdjęcie w nieodpowiedniej sytuacji, prawda?
Kolejną zakładką, do której warto zajrzeć to ta związana z treściami wideo. Nigdy nie wiesz kto i kiedy nagrał o Tobie film i wrzucił go na YouTube.
Co jeśli znajdę zdjęcie, które mi nie odpowiada?
Jeśli chodzi o usuwanie – zasady są takie same jak z treściami (znajdziesz je między innymi w rozdziale odnośnie usuwania). Bardzo często jednak dużo łatwiej jest po prostu dodać więcej zdjęć. Jak to zrobić? Możesz dodawać zdjęcia w mediach społecznościowych. Ale skuteczniejszą strategią jest dodanie zdjęć do strony internetowej czy bloga.
Dodanie zdjęcia to jedno, ale dużo ważniejsze jest stosowne jego podpisanie. W przypadku WordPressa jest to łatwe:
Wypełniamy pole tekst alternatywny (zwany również alt-em). W przypadku pisania kodu jest bardzo podobnie:
< img src=”link” alt=”Monika Czaplicka”>
Oczywiście, aby dodać zdjęcia, musisz mieć jakieś w zapasie. Dlatego warto zawsze mieć kilka zdjęć, które możesz co jakiś czas publikować w sieci. Profesjonalnych albo przynajmniej przyzwoitych 😉
Nie ograniczaj się tylko do swoich kont i strony bloga. Skorzystać z innych opcji: załóż konto na Slideshare, dodaj coś ze swoim zdjęciem na YouTube, skorzystaj z Flickr itd.
Co jeszcze może pomóc w pozycjonowaniu zdjęcia?
- nazwanie pliku Twoim imieniem i nazwiskiem
- podpisanie zdjęcia (w przypadku WordPressa pole Etykieta)
- taguj się na mediach społecznościowych
- komentuj swoim kontem
- możesz nazwać album swoim imieniem i nazwiskiem
- aby było bardziej naturalnie (i pozycjonowało się też w innych kontekstach) warto dodać szerszy opis, np. imię nazwisko czynność, którą robisz na zdjęciu, lokalizację albo opis kontekstu
Kolejnym krokiem jest tworzenie treści z tymi zdjęciami. Pisz posty, twórz prezentacje, wideo, galerie… Nie zapomnij dodać oczywiście słowa kluczowego, czyli swojego imienia i nazwiska. Linkuj do zdjęć (w końcu na tym polega pozycjonowanie).
To wszystko. Wystarczy powtarzać ten proces wprowadzając kolejne zdjęcia.