Jeśli szukacie nie tylko monitoringu sieci, ale również gazet, radia i telewizji, Newspoint będzie narzędziem, które kategorycznie trzeba zobaczyć.
Nie pamiętam, czy pierwszy raz zetknęłam się z Newspoint przez Anię Miotk, z którą stykam się na różnych wydarzeniach, czy przez Ewelinę Sosnowską, która opiekowała się mną i pomagała, kiedy potrzebowałam czegokolwiek w związku z platformą. Dość, że szybko stałam się jedną z blogerek, które wykorzystują Newspoint do tworzenia analiz i chociaż Ania i Ewelina ruszyły już dalej, nadal chętnie sięgam do tego narzędzia. Dlaczego?
Narzędzie
Najtańsze konto Newspoint to 299 zł dla monitorowania serwisów internetowych. Social media zaczynają się za 399 zł miesięcznie, a połączone siły social media i portali to wydatek 628 złotych. To tylko pakiet starter, a możemy mieć jeszcze basic (dla małej firmy), pro (dla większych graczy) i silver (agencje lub duże marki) – sociale i portale kosztują tu 2500 zł miesięcznie.
Każdy pakiet obejmuje:
– nieograniczoną liczbę zwrotów kluczowych
– powiadomienia email
– płatność online
– archiwum (przy opłacie za przynajmniej 3 miesiące monitoringu)
Możemy testować narzędzie przez 14 dni za darmo.
Dodatkowo możemy wykupić monitoring RTV (radio-telewizja), gazetowy, analizę wydźwięku robioną przez analityka, szacowanie AVE (ekwiwalentu reklamowego), monitoring serwisów zagranicznych, pobieranie danych przez API, dostosowany raport, opracowywanie danych w formie infografik i inne.
Newspoint jest bardzo prostym i schludnym narzędziem. Biały, przejrzysty i niezbyt udziwniony.
Po zalogowaniu wchodzimy do pierwszego ze stworzonych projektów. Zacznijmy jednak od Dashboard.
Dashboard
Podgląd naszych grup i profili, czyli szybki przegląd co się dzieje. Możemy sobie grupować nasze profile (wybrane projekty) w porównanie z konkurencją – i co bardzo fajne – z całą branżą.
[/bsf-info-box][bsf-info-box icon_type=”selector” icon=”Defaults-comment” img_width=”48″ icon_size=”32″ icon_color=”#ffffff” icon_style=”circle” icon_color_bg=”#1e73be” icon_color_border=”#333333″ icon_border_size=”1″ icon_border_radius=”500″ icon_border_spacing=”50″ icon_animation=”swing” title=”Share of discussion i share of voice” read_more=”none” read_text=”Read More” hover_effect=”style_1″ pos=”default”]Share of discussion to wskaźnik odnoszący się do % rozmów na temat marki wśród wszystkich dyskusji o branży.
Share of voice to wskaźnik odnoszący się do % rozmów na temat marki wśród dyskusji o markach.
Przykład:
marka jogurtów A ma 200 wspomnień
marka jogurtów B – 100 wspomnień
rozmów o jogurtach (bez podawania marek) – 300
Share of discussion = 50%
share of voice = 200%[/bsf-info-box]
Lista wyników
Znajdziemy tu wszystkie nasze wyniki. Po lewej projekty, w środkowej kolumnie wpisy, po prawej podgląd wybranej publikacji. Gwiazdki symbolizują wydźwięk (można je zmieniać kliknięciem, fajna jest opcja: nieocenione), obok są tagi, a żółte kropki poniżej symbolizują miejsca, gdzie znajdziemy słowa kluczowe (podświetlone w podglądzie). Od razu możemy pobrać wyniki do pdf lub csv.
Poszczególne elementy możemy zobaczyć w wątku, zobaczyć inne wpisy autora, serwis dokumentu, pobrać pojedynczy wpis jako pdf lub powiększyć go na cały ekran.
Możemy przeszukiwać je po źródłach, dacie, trafności i w podanym przedziale czasowym.
Statystyki
- publikacje w czasie (określamy liczbę wierszy w tabeli, wyświetlanie wg źródła/strony, granulację: dni, tygodnie, miesiące, lata oraz przedział czasowy)
- wydźwięk (dodatkowo skalowanie: liczby bezwzględne czy udział procentowy)
- serwis i źródła
- typy mediów (granulacja i skalowanie)
- najpopularniejsze serwisy
- autorzy
- najpopularniejsi autorzy
- ważne tematy
Powiadomienia
W przeciwieństwie do innych systemów Newspoint ma bardzo zaawansowane ustawienia powiadomień. Wybieramy dzień tygodnia, godziny, całość czy streszczenie, wydźwięk, format: csv, grupuj.
Konfigurowanie projektu
Do wyszukiwania możesz użyć kilku trybów:
- Wszystkie słowa – wyszukujesz artykuły, które zawierają wszystkie słowa z umieszczonych w okienku formularza.
- Dowolne słowo – wyszukujesz artykuły zawierające przynajmniej jedno słowo z umieszczonych w okienku formularza.
- Dokładna fraza – wyszukujesz artykuły zawierające dokładną frazę.
- Przybliżona fraza – działa jak wyszukiwanie dokładnej frazy, ale pomiędzy słowami mogą się znaleźć dodatkowe słowa lub kolejność może być zmieniona, np. na frazę „Jan Sobieski” znajdą się również wyniki „Jan III Sobieski” lub „Sobieski Jan”.
[/info_list_item][/info_list][bsf-info-box icon_type=”selector” icon=”Defaults-cog” img_width=”48″ icon_size=”32″ icon_color=”#333333″ icon_style=”none” icon_color_bg=”#ffffff” icon_color_border=”#333333″ icon_border_size=”1″ icon_border_radius=”500″ icon_border_spacing=”50″ title=”Pro tip” read_more=”none” read_text=”Read More” hover_effect=”style_1″ pos=”default”]
Użyteczne kwerendy
Terminem kwerend definiujemy zapytania służące do lepszego określenia naszych fraz lub słów szukanych. Dzięki nim możemy bardziej szczegółowo zawęzić pulę naszych wyników. Poniżej przedstawione zostały przykładowe i najczęściej używane spośród nich.
Wyszukiwanie słów – operator iloczynowy
Zapytanie: kilka słów
Dokumenty wynikowe: zawierają wszystkie wpisane słowa.
Przykłady zapytań: podatek pit vat
Dokumenty zawierają: podatek ORAZ pit ORAZ vat
Wyszukiwanie słów – operator sumy
Zapytanie: kilka słów, przy czym przy części z nich występuje operator sumy
Dokumenty wynikowe: zawierają wszystkie słowa “normalne” (bez operatora), a także dokumenty, które zawierają jakiekolwiek ze słów z operatorem sumy
Przykłady zapytań: podatki or: księgowość or: prawo
Dokumenty zawierają: podatki LUB księgowość LUB prawo
Podzapytania – operator łączenia
Zapytanie: kilka podzapytań połączonych operatorem łączenia
Dokumenty wynikowe: pasujące do każdego z podanych podzapytań.
Przykłady zapytań: USE: prawo | or: cywilne or: karne | polska or: unia
Dokumenty zawierają: prawo ORAZ ( cywilne LUB karne) ORAZ ( polska LUB unia )
Wyszukiwanie słów – prefiksowe
Zapytanie: jedno słowo z operatorem prefiksowym
Dokumenty wynikowe: zawierają szukane słowo lub jakiekolwiek słowo, którego prefiksem jest szukane słowo
Przykłady zapytań: oby*
Dokumenty zawierają: oby LUB obywa LUB obywać LUB obywatel itd.
Wyszukiwanie słów – czułość na wielkość liter
Zapytanie: jedno słowo zawierające wielkie litery
Dokumenty wynikowe: zawierają szukane słowo w takiej pisowni, jak w zapytaniu i dodatkowo słowo z dokumentu musi zawierać wielkie litery tam, gdzie ma je słowo z zapytania
Przykłady zapytań: BlackBerry
Dokumenty zawierają: BlackBerry LUB BLACKBERRY LUB BlackBERRY itd. (występowanie słowa blackberry nie wystarcza)[/bsf-info-box]
O narzędziu
Newspoint specjalizuje się w kompleksowym monitoringu mediów i działa na polskim rynku od 2007 roku. Korzystając z naszych własnych rozwiązań wyszukiwawczych, a także z technologii naszego norweskiego partnera Opoint, jako pierwsi na pierwszym rynku uruchomiliśmy monitoring portali internetowych. Rok 2008 zaowocował uruchomieniem pierwszego na polskim rynku monitoringu social media – Newspoint Social Media. Obecnie obydwa systemy funkcjonują jako jedno rozwiązanie. W 2009 roku wprowadziliśmy usługę tworzenia raportów i analiz. Rok 2012 przyniósł połączenie naszych dwóch rozwiązań, Newspoint i Newspoint Social Media, w jeden system.
Mobile
Newspoint na talbetach i komórkach wyświetla się dzięki responsive web designe.
Zasięg
Jeśli Newspoint to...
30 dni testów za darmo!
+ Z moim hasłem 30% zniżki na wybrany pakiet!
Kod: KRYZYSOWA NARZECZONA