Na czym polega model EEIA? Dlaczego ma być lepszy niż inne modele stosowane w marketingu – np. AIDA – i czemu stosuje się go akurat do social mediów? Kilka informacji dla zagubionych.
Model EEIA – zasięg
Zaczynamy od zbudowania zasięgu. Jeśli otwieracie nowy biznes, to zależy Wam na tym, żeby przychodzili tam klienci. Kiedy ludzie wiedzą o istnieniu Waszego sklepu, są szanse, że skorzystają z jego oferty. Tu pojawia się problem – jeśli staniecie przed sklepem i będziecie rozdawali ulotki każdemu, kto się napatoczy, to oczywiście ileś osób dowie się o waszym biznesie, kilka nawet wejdzie do środka, ale nic nie kupi. Kluczem do sukcesu jest dotarcie z informacją o swojej ofercie do osób, które mogą być zainteresowane kupnem produktu/usługi. Identycznie wygląda sprawa z fanpage’ami czy innymi profilami – możemy mieć tysiące fanów/subskrybentów itd., ale będą to martwe dusze (np. kupione profile z Bangladeszu czy innych Chin). Nie przełoży się to w żaden sposób ani na wizerunek, ani na sprzedaż. To jest tak zwany pusty zasięg.
Support authors and subscribe to content
This is premium stuff. Subscribe to read the entire article.
Zapisz się!
Otrzymaj dostęp do WSZYSTKICH artykułów na blogu na miesiącTo ponad 600 publikacji!