Michał stoi za magazynem Marketing i Biznes. Angażuje się w wiele projektów – nawet szkółkę szachową! – ale jego zainteresowaniem są kwestie sprzedaży, leadów i skutecznego biznesu. Zapytałam jakie książki poleciłby do czytania.
Stworzona do sprzedaży. Zbuduj firmę, która przetrwa bez Ciebie
Najciekawsza książka, jaką czytałem do tej pory. Wciągnęła mnie na tyle mocno, że pomimo urlopu majówkowego przeczytałem ją w dwa dni. Książka jest jednym wielkim wirtualnym case study pokazującym jak krok po kroku stworzyć firmę, która potrafi przetrwać bez głównego właściciela. To także zerknięcie z naszej perspektywy na człowieka, który niszczył sobie życie pracując na wszystkich stanowiskach, bez umiejętności odpowiedniego skalowania przedsiębiorstwa i przekazywania kompetencji bardziej obrotnym ludziom. Książkę warto przeczytać na każdym etapie zaawansowania firmy lub organizacji.
Like a Virgin
Richard Branson to postać, która inspiruje mnie najbardziej na tym smutnym biznesowym padole. Człowiek, który ogromnych zdolności biznesowych potrafi jednocześnie bawić się życiem. Przecież nie sztuką jest uzyskać finansowy sukces, sztuką jest zrobić to i jednocześnie korzystać z życia jak sir Richard. W książce odpowiadał na listy swoich fanów z całego świata, którzy mają go za biznesowego boga. Książka jest bardzo lekka, nie ma tam technicznych analiz, case study sukcesu Richarda, to zbiór lekkich życiowych sytuacji, które mogą zainspirować młodszych przedsiębiorców. Like a virgin polecam nie tylko osobom mającym własne działalności, ale wręcz każdemu, aby czerpał uśmiech i radość z dnia codziennego.
Ekonomia wdzięczności. Zasada wzajemności w biznesie
Gary Vaynerchuk to osoba doskonale znana w świecie social media i w świecie win. Książka, którą napisał o ekonomii wdzięczności powinna być obowiązkową lekturą dla osób, które uczą się nawiązywać relacje biznesowe. Gary, człowiek z wieloletnim doświadczeniem, który chętnie dzieli się swoimi spostrzeżeniami, tą książką udowadnia, że aby tworzyć biznesową sieć kontaktów czy odpowiednie wrażenie na klientach, nie potrzeba wielkich budżetów. Wystarczy odpowiednie traktowanie ludzi, a w obecnych czasach to i tak naprawdę dużo. Książka jest biblią etyki w biznesie i absolutnym „must have”.
Michał Bąk
Właściciel agencji Elivo (www.elivo.pl) specjalizującej się w marketingu internetowym i doradztwie dla podmiotów z rynku e-commerce. Autor bloga majkb.com poświęconego tematyce związanej z handlem elektronicznym. Pomysłodawca magazynu Marketing&Biznes oraz wielu inicjatyw edukacyjnych dla osób sprzedających towary i usługi w sieci.
Znacie te książki? Podzielcie się swoimi opiniami. I sugestiami kogo powinnam zaprosić do podzielenia się swoimi lekturami 🙂