Kolejna książka Philipa Kotlera po którą sięgnęłam. Kolejna, która była naprawdę sprawnie napisana i dała mi do myślenia. Choć jak zwykle niewiele w niej odniesień do social media, zdecydowanie warto przeczytać ją dla wiedzy ogólnej o marketingu. Co w niej znajdziemy?
Czy Twoja firma odczuwa skutki kryzysu?
A może nie rośnie już tak szybko jak kiedyś i szukasz nowych dróg rozwinięcia się? Nawet jeśli Twoja firma w tej chwili pędzi jak szalona, lada moment możesz stanąć w punkcie, gdzie trzeba będzie podjąć decyzję – w którym kierunku się rozwijać?
Jako mieszkańcy Europy czy Stanów musimy konkurować na dość nasyconych rynkach z firmami z krajów rozwijających się oraz z ustabilizowanymi przedsiębiorstwami z sąsiednich krajów. Jak radzić sobie z tak różnorodną konkurencją?
Kotler analizuje 8 strategii rozwoju i szczegółowo opisuje jak je wykorzystać, podając również przykłady amerykańskich firm, które z danych metod korzystają. Nie znajdziemy w tej książce danych i wykresów, a raczej opowieści i wyjaśnienia. Dla zainteresowanych są również pytania i ćwiczenia, które ułatwią nam określenie w jakim punkcie się znajdujemy.
Ogromną zaletą jest wpisywanie tych strategii i działań w konteksty społeczne i kulturowe, dzięki czemu mamy możliwość lepszego rozumienia tego jakie zmiany zachodzą i jak się do nich adaptować.
Niezależnie od tego czy jesteście zaawansowani w marketingu i szukacie dobrych rozwiązań czy dopiero zaczynacie – a język książki pozwala zrozumieć naprawdę dużo – warto przeczytać od deski do deski Kotlera, bo zawsze ma się wiele przemyśleń i wniosków po lekturze.
Jak zwykle Kotler wnosi bardzo dużo wiedzy i praktyki – warto więc zapoznać się z jego przemyśleniami. Książkę mogę polecić.