Kasia Javaheri wyjaśnia jak organizować konkursy z hasztagami, o czym warto pamiętać i co jest legalne.
O ile konkursy z użyciem hasztagów, np. wymyślonych specjalnie na potrzeby konkursu fraz, są bardzo dobrym pomysłem na Instagramie czy Twitterze, to na Facebooku to rozwiązanie się nie sprawdza. Wprawdzie hasztagi na Facebooku działają coraz lepiej, ale wciąż można się spotkać z sytuacjami, gdy nie zostaną pokazane wszystkie otagowane posty. Może to doprowadzić do sytuacji, że nie zobaczysz wszystkich konkursowych zgłoszeń, a uczestnicy mogą poczuć się oszukani. Wynika to z faktu, że ustawienia prywatności na Facebooku są bardzo różne, a sam mechanizm hasztagów nie działa tak sprawnie, jak na innych portalach.
Z kolei na Pintereście wyszukiwarka działa uwzględniając wszystkie słowa występujące w opisie pina, obojętnie czy z hasztagiem czy nie. Można więc organizować fajne konkursy z wykorzystaniem hasztagów.
Pamiętajcie, że regulamin Twittera zakazuje używania hasztagów kompletnie niezwiązanych z tematyką tweeta!
Konkursy z hasztagami mogą obejmować konkurs na tworzenie user generated content oraz otagowanie go. Należy wtedy stworzyć hasztag związany z konkursem, bardziej niż sam hasztag marki. Dzięki temu wszystkie zgłoszenia będą w jednym miejscu. Aby sprawdzić wyniki możesz używać, poza standardowymi wyszukiwarkami na portalach, narzędzi do monitorowania internetu.
Wśród typowych wymogów tego typu konkursów jest polubienie profilu, otagowanie znajomych oraz dodanie hasztaga w opisie. Pamiętajcie jednak, że Facebook zabrania tagowania ludzi na zdjęciach w ramach konkursu. Zawsze pamiętaj o dodaniu regulaminu, w którym wyjaśnisz zasady przeprowadzania konkursu.