Na portalach społecznościowych coraz ważniejsze stają się treści wizualne. Jak przygotować dobre treści, które będą interesujące dla naszych odbiorców i będą spełniały swoje funkcje biznesowe?
Krok pierwszy: wybierz odpowiedni temat
Każda treść musi być tworzona z głową. Nawet najpiękniejsze treści nie będą angażujące dla ludzi, jeśli nie będą ciekawe i inspirujące.
Staraj się połączyć temat, który interesuje Twoich odbiorców oraz taki, w którym możesz się wykazać jako ekspert.
Skąd czerpać pomysły? Od klientów, z wyszukiwarek, dzięki badaniom, odpowiadaj na najczęściej zadawane pytania, sprawdzaj narzędzia analityczne, obserwuj o czym pisze branża i konkurencja, a także zagraniczne firmy, korzystaj ze słów kluczowych.
Krok drugi: określ typ materiału
Infografiki
[orbit_icon_box icon=”fa-laptop” icon_size=”fa-3x” box_bg_color=”#ffffff” icon_color=”#ffffff” icon_bg_color=”#87c442″]Generują ruch
Bywają nawet skuteczniejsze niż posty na blogu w przekierowywaniu ruchu na stronę.[/orbit_icon_box]
Zdjęcia
[orbit_icon_box icon=”fa-bar-chart” icon_size=”fa-3x” box_bg_color=”#ffffff” icon_color=”#ffffff” icon_bg_color=”#87c442″]Angażują
Użycie zdjęć w postach na Facebooku czy Twitterze może zwiększyć zaangażowanie nawet o 300%.[/orbit_icon_box]
Wideo
[orbit_icon_box icon=”fa-shopping-cart” icon_size=”fa-3x” box_bg_color=”#ffffff” icon_color=”#ffffff” icon_bg_color=”#87c442″]Zwiększają konwersję
Film video zwiększa szansę na sprzedaż, zrozumienie produktu/usługi czy konwersję na stronie.[/orbit_icon_box]
Krok trzeci: atrakcyjny i efektywny wygląd
Staraj się nie przedobrzyć – lepiej mniej informacji, a czytelnie, mniej kolorów, a schludnie – wyróżniaj najważniejsze informacje, zadbaj o dobrą czcionkę (w przypadku języka Polskiego to może być problem). Nie komplikuj przekazu, dawaj zrozumiałe ikony i obrazuj tylko to, co wymaga dodatkowego wzmocnienia przekazu. Pamiętaj o podpisywaniu wykresów czy danych, z których korzystasz.
Krok czwarty: zidentyfikuj możliwych promotorów treści
Określ, kto może być chętny by dzielić się Twoją grafiką. Jeśli nie masz grupy docelowej możesz mieć pewność, że pisząc dla wszystkich, piszesz do nikogo.
Potencjalne grupy:
- Twoi fani/obserwujący
- Partnerzy biznesowi, podwykonawcy
- Wpływowicze
- Twoja branża
- Klienci i potencjalni klienci
Krok piąty: zaplanuj promocję
Określ miejsca publikacji, buduj relacje z mediami lub osobami, które mogą opublikować/podzielić się Twoimi materiałami, nakreśl budżet na promocję, wpisz materiał do kalendarza postów.
Nawet najlepsza treść nie zyska szerszej publiczności, jeśli nie zaplanujesz odpowiednio sposobów na jej dystrybucję.
Oczywiście nie zapominaj o wykorzystaniu tych treści za jakiś czas znowu – odświeżanie treści to świetny sposób na nadawanie drugiego życia materiałom i oszczędzanie czasu na produkcję nowego contentu.
A jakie wy macie swoje rady, by tworzyć i dobrze promować materiały wizualne dla swojej marki?