Instytut Monitorowania Mediów to bardzo znany system do monitorowania radia, gazet i telewizji, jak również social media i portalów internetowych. Przedstawiam Wam odświeżony interface!
Łukasza poznałam w Białymstoku, bo oboje mieliśmy prelekcję na Social Media Czwartku w czerwcu 2013. Bardzo podobała mi się jego prezentacja o muzycznych festiwalach. Zagadałam i od tamtej pory mam dostęp do IMM. Dziś mam niepowtarzalną okazję przedstawić Wam odświeżoną wersję.
Narzędzie
O nowym cenniku Instytut Monitorowania Mediów nie jestem w stanie powiedzieć nic. Ukrywają swoje ceny zarówno na stronie jak i w social media. Jedynym sposobem, aby się czegoś dowiedzieć jest wysłanie zapytania.
Update: Cennik monitoringu social media znajdziecie tutaj. Ceny od 99 zł miesięcznie. Jest też wersja testowa za darmo.
Panel
Nowy Instytut Monitorowania Mediów jest zdecydowanie ładniejszy niż poprzedni. Utrzymany w czarnej kolorystyce, czytelny i wygodny.
Platforma
Główne okno podglądu. Widzimy tu wszystkie źródła, projekty, wspomnienia. Po lewej wybieramy projekty lub jeden z modułów, w górnym pasku wybieramy źródła, a w głównym oknie mamy listę wspomnień i podgląd.
Lista pokazuje katalog, medium, źródło, tytuł, temat, datę, autora, sentyment, AVE oraz profil źródła.
Jest to dobry sposób na mierzenie swoich działań i porównywanie się z konkurencją, ale należy pamiętać, że to tylko szacunkowa wartość.[/bsf-info-box]
Moduł analityczny
- podsumowanie – liczba publikacji w danym okresie (eksport do excela), ogólna liczba publikacji w czasie, impresje (dotarcie – do wybranych źródeł), publikacje w podziale na media, najaktywniejsze źródła, najaktywniejsi autorzy
- wydźwięk – w czasie, udział procentowy, stosunek pozytywne/negatywne, wydźwięk a medium, w podziale na źródła
- autorzy – najaktywniejsi, autorzy największej liczby publikacji
- zasięg – impresje, w podziale na profil medium (ogólnoinformacyjne, sportowe itd.), typy prasy, regionalne a ogólnokrajowe, publikacje w regionach
- AVE – najwyższe AVE, AVE a wydźwięk, AVE a medium
Każdy wykres można pobrać do excela, wydrukować, zapisać jako jpg, png, pdf lub svg. Możemy zmieniać daty projektów oraz porównywać je.
Biuletyn
Wyjątkowy element IMM – biuletyn umożliwia wysyłanie na maila raportów z monitoringu. To nie jest to samo co powiadomienia. Raczej takie podsumowanie.
Powiadomienia
Instytut Monitorowania Mediów jako jedyny posiada nie tylko powiadomienia na maila, ale również w formie sms.
Ustawienia widoku
Możemy konfigurować interesujące nas kategorie danych.
Podświetlanie wyrażeń
Monitoring to jedno, ale mogą nas interesować pewne słowa kluczowe w ramach danego projektu. Dzięki podświetlaniu możemy poprosić system o zaznaczanie ich (a nie dodawać ich jako słowa kluczowe).
Konfigurowanie projektu
Mamy też możliwość dodania zaawansowanych kwerend, czyli mówiąc po laickiemu: robić skomplikowane algorytmy przy użyciu OR, AND i znaków specjalnych.
dotarcie – widownia – dla programów telewizyjnych (AGB Nielsen). Możliwe jest zamówienie danych dotyczących oglądalności i demografii wszystkich programów telewizyjnych oraz audytorium przekazów radiowych. Dane telemetryczne przedstawiają dokładną liczbę widzów w podziale na miejsce zamieszkania, płeć, wiek i wykształcenie. Ilościowe pomiary widowni podawane są dla konkretnej minuty transmisji.
dotarcie – audytorium przekazów radiowych (MillwardBrown SMG/KRC). Wyniki pomiaru audytorium radia dostarczają informacji o liczbie słuchaczy w podziale na piętnastominutowe przedziały dni powszednich i weekendowych dla każdej stacji radiowej osobno. Możliwe jest zamówienie danych dotyczących oglądalności i demografii wszystkich programów telewizyjnych oraz audytorium przekazów radiowych.
dotarcie – odsłony – wskaźnik pokazujący średnią liczbę odsłon przypadających na jeden materiał.[/bsf-info-box]
[/info_list_item][info_list_item list_title=”Krok 3: Wykluczenia” list_icon=”Defaults-remove-sign”]
[/info_list_item][info_list_item list_title=”Krok 4: Żródła” list_icon=”Defaults-list-alt”]Mamy do wyboru zarówno portale jak i różne branże, co może być bardzo wygodne, żeby zawężać wyniki.
[/info_list_item][info_list_item list_title=”Krok 5: Dodatkowo” list_icon=”Defaults-user”]
[/info_list_item][info_list_item list_title=”Krok 6: Podsumowanie” list_icon=”Defaults-star”]tak naprawdę moglibyśmy od razu przejść do tego kroku – zawiera wszystkie wcześniejsze elementy.
[/info_list_item][/info_list]
O narzędziu
Instytut Monitorowania Mediów to lider branży monitoringu mediów w Polsce. Od ponad dekady dostarcza klientom kompleksową usługę badania wizerunku w prasie, radiu, telewizji oraz w internecie
i w mediach społecznościowych. Rozwój potrzeb na rynku monitorowania mediów spowodował, że
od 2003 roku IMM uruchomił dziewiętnaście ośrodków lokalnych w największych miastach Polski, dzięki czemu stało się możliwe pozyskiwanie informacji z gazet regionalnych już w dniu ich wydania.
Od początku 2010 roku IMM oferuje możliwość zamówienia monitoringu mediów z krajów Europy Środkowo-Wschodniej (CEE). IMM publikuje szereg ogólnodostępnych raportów, w tym „Najbardziej Opiniotwórcze Media” – cykliczny ranking najczęściej cytowanych mediów, a także regularne badania polskiego dyskursu internetowego w ramach projektu Kompas Social Media.
Dlaczego IMM?
- jesteśmy największą firmą monitorującą media w Polsce
- od ponad dekady zapewniamy najwyższe standardy monitoringu mediów na rynku
- wyróżnia nas wysoka jakość produktów i usług – dla nas nie ma zleceń niemożliwych
- dbamy o Twój czas – na każdym etapie współpracy doradzimy i pomożemy zoptymalizować zamówienie
- rozumiejąc potrzeby zmieniającego się rynku stale rozwijamy portfolio naszych usług i dostosowujemy je do indywidualnych potrzeb Klientów
Mobile
Przeglądanie nowego panelu Instytut Monitorowania Mediów nie stanowi problemu ani na komórce ani na tablecie – narzędzie stworzone jest w systemie mobilnym dostosowanym do różnych urządzeń.
Zasięg
Łączna liczba mediów w bazie IMM to 204131 źródła.
Poznaj IMM
Moje IMM
Jest ekspertem ds. monitorowania internetu, pojawia się na wydarzeniach branżowych. Jest jedną osobą z IMM, z którą mam kontakt 🙂
[/bsf-info-box]