Instagram, w przeciwieństwie do Pinteresta, zyskuje cały czas na popularności. Coraz więcej marek wykorzystuje go do swojej komunikacji. Jeśli jeszcze tego nie robiłeś albo szukasz inspiracji – oto garść pomysłów na zdjęcia i garść marek wartych obserwowania.
Produkt w użyciu
Instagram pozwala na bardzo osobiste podejście do marki. Ponieważ zdjęcia robimy telefonem i są w pewien sposób związane z naszym aparatem są dużo bardziej zindywidualizowane. To nie jest produkcja w jakimś studio fotograficznym, ale fotki pstrykane przez “zwykłych ludzi”. A przynajmniej takie jest wrażenie.
Możesz podtrzymać to wrażenie publikując swój produkt w codziennym użytkowaniu w różnych kontekstach. Z jednej strony pokażesz produkt, z drugiej zachęcisz do użytkowania, pokażesz nowe rozwiązania, a na koniec: budujesz pewną historię.
User generated content
Korzystaj z tego, co podeślą Ci Twoi klienci. Wykorzystuj otagowane fotki. Nie ma chyba nic lepszego do promowania produktu niż pokazanie go oczami użytkowników.
Materiały z pracy
Pokaż swój backstage. Jak wygląda praca w firmie, jak produkuje się produkt, zdjęcia zza sceny, z procesu przygotowawczego – wszystko co moze ciekawić ludzi. To czasem są bardzo dziwne prośby. Pamiętam jaka popularnością cieszyło się zdjęcie magicznego kącika z muzyką w Familiadzie. Ludzi to interesuje i im to dostarcz.
Zdjęcia pod hashtagi
Hashtagi bardzo zwiększają zaangażowanie. Warto z nich umiejętnie korzystać. Jeśli brakuje Ci pomysłu na temat zdjęcia sprawdź popularne hashtagi i korzystaj z zainteresowania tłumu.
Dni tematyczne
Każdy dzień tygodnia ma swój główny temat. Albo kilka. Znajdziesz je w moim wpisie o Instagramie na każdy dzień.
Cytaty
Motywuj, informuj, zaciekawiaj. Dobry cytat może dużo powiedzieć o Twojej marce, jej kulturze i tym, co chcesz przekazać.
Selfie i zdjęcia ludzi
Tego chyba nie trzeba reklamować. Pokaż swój zespół, pracowników, siebie, ludzi stających za sukcesem Twojej marki.
Memy
Od czasu do czasu dobry mem nie jest zły, szczególnie jeśli dotyczy Ciebie lub Twojej marki.
Wideo
W ciągu 15 sekund musisz opowiedzieć cała historię. Nie jest łatwo, ale wielu markom się udaje – proponują przepisy w 15 sekund, prezentacje produktów czy krótkie wywiady.
Życie codziennie (lub nie)
Możesz pokazać swoją markę na co dzień. Zwykle zdjęcia pracowników, sklepów, produktów. Bez napinania się, okazji czy wyjątkowości. Codzienna nuda też może być fajna.
Wyzwania i zadania
Polecam bardziej markom osobistym. 30-dniowe wyzwanie fotograficzne czy 100 dni szczęścia, to tylko niektóre z pomysłów na wyzwania, w których możesz wziąć udział. Zawsze zapewniają pewien pomysł czy temat.
Zapowiedzi
Możesz budować napięcie odsłaniając fragmenty jakiejś niespodzianki, zapowiadając teksty na blogu czy pokazując fragment większej całości lub przygotowań do imprezy.
Konkursy
Na Instagramie można przeprowadzać fajne konkursy. Wystarczy prosić o używanie hashtaga lub tagowanie fotek. Samo zadanie konkursowe możemy też oczywiście przedstawić w formie zdjęcia (pamiętajmy jednak, by nie wymagać od uczestników tagowania się na zdjęciach, na których ich nie ma).
Obserwujecie kogoś wartego obserwowania? Macie swoje pomysły i taktyki na zdjęcia na Instagramie? Podzielcie się!