Znacie iFirma.pl? To biuro rachunkowe, system do fakturowania online i wiele dodatkowych funkcji – od możliwości wysłania kuriera, przez system magazynowy, narzędzie dla kas fiskalnych. Aplikacja, która wygrała nagrodę najlepszego narzędzia w Polsce – Business Wall of Fame.
Zapytałam osoby prowadzące profil o to jak sobie radzą.
Jak wygląda dzień pracy dla osoby, która zajmuje się profilami social media u Was? Ile osób takie profile prowadzi?
Łącznie 6 osób zarządza naszymi profilami w social media. Czasem wspomagają nas także nasi pozostali pracownicy, odpisując użytkownikom ze swoich prywatnych kont. Nie mamy u siebie osoby, która zajmowałaby się tylko i wyłącznie social mediami, więc nie mamy stałego, socialmediowego harmonogramu dnia. Wykonujemy swoje codzienne obowiązki, w międzyczasie monitorując Facebooka, Twittera, Google +
To trudna praca, bo chodzi o księgowość co jest niej fajnego, a co irytującego?
Irytujące: ciągłe zmiany przepisów. Fajne: ciągłe zmiany przepisów. 🙂 Cały czas trzeba się doskonalić.
Gdzie szukacie inspiracji, kiedy macie dość swojej pracy?
Na YouTube albo bierzemy urlop.
Jak ludzie reagują, kiedy opowiadacie, że promujecie narzędzie do księgowości online?
Często nie wiedzą, że coś takiego jak księgowość internetowa istnieje, ale są zainteresowani i dopytują o więcej szczegółów.
Z jakimi problemami spotykacie się na fanpage?
Zawiłe pytania księgowe albo pytania o funkcje w serwisie, na które nie da się odpisać szybko i zwięźle w jednej wiadomości. Wtedy musimy prosić użytkowników o kontakt mailowy z BOKiem. No i spadające zasięgi.
W jaki sposób można wkręcić się do pracy u Was?
Napisać do nas na praca@ifirma.pl, zawsze jesteśmy chętni do rozmowy. Aktualne oferty można znaleźć na stronie ifirma.pl w zakładce „Praca”.
Skąd czerpiecie wiedzę o socialach? Jeden blog/portal/książka warta przestudiowania?
TechCrunch.com, thinkwithgoogle.com, silesiasem.pl… Z książek: Marketing in the Age of Google oraz ZMOT – Winning The Zero Moment of Truth. Książka Sadka też jest fajna na początek.
Czy zdarzył się Wam jakiś kryzys/wpadka jeśli tak, to jaki? Jak sobie poradziliście?
Mieliśmy w tym roku poranną awarię serwerów, ifirma.pl padła, użytkownicy nie mogli się logować ani wystawiać faktur. Szybko poinformowaliśmy o awarii na swoich profilach w social media i przeprosiliśmy użytkowników. Awaria została zażegnana w godzinę, kryzys także – użytkownicy chwalili nas za szybką i sprawną reakcję.
Czy macie social media policy? Jeśli tak jakie zapisy obejmuje?
Nie mamy social media policy. Po prostu staramy się traktować użytkowników tak, jak sami chcielibyśmy, aby nas traktowano. No i nie przekierowujemy ruchu z naszych profili na cudze oraz nie postujemy śmiesznych kotów, piąteczków itd.
Z jakich narzędzi korzystacie w swojej pracy?
Monitoring social media, Google URL builder, power editor, czasem pixlr.com.