Grupy na Facebooku się rozwijają! Strasznie fajne różne funkcje są dostępne od niedawna, może nie zdajecie sobie z nich sprawy (albo ich jeszcze nie macie). Zobaczcie co możecie wykorzystać i do czego!
1️⃣ Tematy do postów – coś jak hasztagi, ale nie. Ułatwiają wyszukiwanie postów w danej tematyce.
2️⃣ Prosta rzecz, a cieszy – planowanie postów 🙂 Grupy na Facebooku, tak jak fanpage, umożliwiają planowanie komunikacji – warto z tego korzystać! Zawsze możesz użyć kalendarza postów.
3️⃣ Regulamin grupy na Facebooku? Jasne! Jest specjalna sekcja do tworzenia zasad! Żeby było łatwiej – Facebook podpowiada standardowe zasady
4️⃣ Chcesz lepiej poznać nowych członków i członkinie? Zadaj im pytania na wejściu! Niestety, na razie odpowiedzi widać tylko przed przyjęciem do grupy.
5️⃣ Grupy sprzedażowe pomagają wystawiać oferty ogłoszeniowe (posty mają inny format). Ale to nie jedyny typ niestandardowych grup.
6️⃣ Grupy edukacyjne umożliwiają tworzenie kursu, który uczestnicy grupy mogą przejść.
7️⃣ Grupy na Facebooku mają też swoje statystyki. Członkowie, interakcje – 28 dni wstecz, popularne dni, godziny, aktywni użytkownicy i wiele innych!
8️⃣ Jeśli chcesz zaangażować tu i teraz (bez live, który przecież też możesz zrobić!), to zroganizuj… grupowy chat!
9️⃣ Chcesz bardziej angażować członków grupy do aktywności? Pomoże w tym “grywalizacja”, czyli możliwość otrzymywania odznak! Możesz motywować ludzi do zdobywania tych odznak. Ciekawe czy z czasem grupy na Facebooku umożliwią tworzenie własnych odznak, jak myślicie?
? Promuj swoje inne grupy! Wystarczy je podlinkować. Pokazują się co prawda na stronie o grupie, ale i tak mogą pomóc odkryć nowe miejsca dla Twoich członków i członkiń.
Chcesz poznać moje grupy? Zapraszam!
- Dla właścicieli salonów hair&beauty
- Kryzysy
- Facebook live w marketingu
Macie jeszcze jakieś inne fajne funkcjonalności, które lubicie w grupach? Dajcie znać w komentarzach!
Możecie też podlinkować swoje grupy na Facebooku 😉