Google+ Brand Page Audit to narzędzie, którego celem jest analiza Twojego profilu Google Plus. O tym, co można z niego wyciągnąć i czy warto je odpalić, czytajcie poniżej.
Wchodzimy, wklejamy link i jedziemy z koksem.
Od razu widzimy:
- czy nasza strona www jest połączona z G+
- czy typ strony jest ok
- czy masz na stronie rel=publisher
- rel= tag(s)
- bezpośrednie połączenie
- +1 na stronie
- połączenie z YouTube
- sprawdzi też Twoje posty – czy mają wystarczającą liczbę słów, hasztagi i wspomnienia.
Uwaga! Jeśli masz narzędzie do dzielenia się treściami, a nie zaimplementowany przycisk +1, system sam go nie wykryje.
Poza tym polecam skorzystać też z podglądu rich snippet dla Google. Pomoże przypisać autorstwo, pokazać podgląd treści i uzupełnić brakujące dane.
Po co Google+ Brand Page Audit?
Ponieważ Google+ działa całkiem sprawnie na SEO wtedy, kiedy jest dobrze skonfigurowany! Innymi słowy – prowadzenie profilu na Google Plus bez odpowiednich tagów i wykorzystania jego możliwości jest stratą czasu.
Google+ Brand Page Audit nie wymaga udostępniania żadnych danych, informacji o dostępach ani niczego podobnego. Nie trzeba obawiać się więc o bezpieczeństwo, a na dodatek narzędzie jest całkowicie darmowe.
Google+
O tym czy warto mieć konto na Google Plus można dyskutować długo. Jeśli już macie, warto umiejętnie z niego korzystać. Google+ Brand Page Audit, mimo swoich niedociągnięć, zwraca uwagę na ważne aspekty postowania: oprócz minimum 50 znaków copy, także opcje tagowania i hasztagowania.
Jestem ciekawa, jak to narzędzie będzie się rozwijało. Myślę, że warto byłoby dodać trochę więcej opcji, aby móc bardziej dostosować ten audyt do użytkownika – nie każdy ma możliwość pozyskiwania recenzji i nie każdy chce mieć osobny kanał YouTube. Może warto zaoferować audyt w zależności od kategorii biznesu?
Jakie jeszcze funkcje interesowałyby Was? Może warto, żeby pojawiła się też ocena zaangażowania Googlowiczów? Trzymam kciuki za narzędzie, bo wygląda na razie bardzo przyzwoicie.
A Wy – czy korzystacie z jakichś narzędzi związanych z Google+? Jeśli tak, to co polecacie? Chętnie poznam inne opcje 😉