Dobry konkurs na Facebooku powinien być przygotowany z głową. To wymaga przemyślenia celu naszej akcji oraz opracowania fajnej koncepcji. Przedstawię kilka interesujących zabaw.
Konkurs na Facebooku – po co?
- możemy mieć więcej fanów
- zwykle zwiększa zaangażowanie
- ludzie lubią dostawać nagrody
- może być edukacyjny
- inny typ promowania marki/produktu
- szansa na zwiększenie sprzedaży
- konkursowicze
- osoby biorące udział mogą być kompletnie niezainteresowane naszą ofertą
- koszty
- zawiłości prawne
- brak zainteresowania konkursem
Konkursy mogą być cennym działaniem marketingowym, o ile nie będą szykowane w pośpiechu i bez pomyślunku.
Konkurs? Związany z firmą
Skoro organizujesz konkurs, jego założeniem jest osiągnięcie celu. Jeśli interesują Cię nowi fani, chcesz, żeby stali się potencjalnymi klientami, prawda? Jeśli interesuje Cię zaangażowanie, to nie taki, żeby ludzie wybierali ulubiony kolor, który pewnie nie ma nic wspólnego z Twoją marką, tylko wybierzesz coś, co zaangauje ludzi dookoła Twojej firmy. Prowadzenie konkursu ma więc sens, jeśli dotyczyć będzie Twoich usług, produktów, marki, historii czy tematów pokrewnych.
Kilka pomysłów na dobry konkurs na Facebooku – konkretne rozwiązania znajdziecie np. u Mr. Social
Nowy produkt
- Konkurs na nazwę
- Konkurs na slogan reklamowy
- Wymyślanie nowego produktu np. smaku
- Projektowanie nowego opakowania
Kupienie produktu/odwiedzenie lokalu/skorzystwnie z usługi
- Zniżka/gratis do odebrania przez aplikację lub ofertę na Facebooku
- Zniżka za check in
- Znizka za zostawienie tipa/recenzji
- Zdjęcie/filmik z produktem i dodanie do aplikacji lub otagowanie
- Nietypowe wykorzystanie produktu – np. Sposoby na recycling opakowaniamcay zużytego produktu
- Wykorzystaj nasz produkt i podziel się efektem np. Użyj Kreatora grafik i dodaj swoje dzieło do galerii
Inne założenia konkursu
- Rady związane z produktem, około produktowe – np. Co warto zabrać na wakacje? Onkurs biura turystycznego; rady, przepisy, pomysły itp.
- Storytelling – opowiedz historię o pierwszym użyciu produktu, o wyjątkowym użyciu itd.
- Wymyślanie historii – co zrobilbyś mając nasz produkt, komu byś podarował itd.
- Dlaczego to Ty powinieneś/aś dostać nasz produkt
Jakie elementy powinien mieć dobry konkurs na Facebooku?
- Powinien być zachęcający – odpowiednio interesująca nagroda i szansa na wygranie w konkursie powinny pomóc
- Powinien być zgodny z regulaminem Facebooka i polskim prawem
- Mieć proste zasady
- Może być przeprowadzany na osi czasu lub w aplikacji
- Powinien wiązać się z marką
- Warto, by ograniczał szanse na oszustwo i nadużycia
- Nie powinien zachecać do spamowania innych, ale powinien mieć treść, którą ludzie chcieliby się dzielić
- Musi mieć regulamin
Dobry konkurs na Facebooku to nie tylko szansa na popularność i zaangażowanie, ale przede wszystkim narzędzie do relizowania celu biznesowego. I to powinno być główne założenie takiego konkursu.
Znacie jakieś przykłady? Twój dobry konkurs na Facebooku może pojawić się w moim kolejnym wpisie! Daj mi znać. Promujmy pozytywne przykłady!