Zostałam zapytana jak długie powinny być posty na Facebooku. Odpowiedź nie jest taka oczywista.
Czasem widzę, że dużo osób lubi długie teksty moich znajomych, a jak jA dodaje coś takiego u siebie na stronie, to nikt się nie interesuje. Jak to jest?
Kluczowym czynnikiem jest tu rozróżnienie na fanpage i profil prywatny. Jak wiecie Facebook decyduje za nas co wyświetli nam w naszych aktualnościach. Zazwyczaj zbyt dużo się dzieje, żebyśmy mogli widzieć wszystko, jest więc magiczny algorytm, który decyduje o tym, co zobaczymy. Nie wchodząc w jego budowę trzeba zrozumieć, że są cztery typy treści na Facebooku czyli posty:
- tekstowe
- z linkiem
- graficzne
- wideo
Analiza różnych firm badawczych wykazała, że Facebook inaczej decyduje o tym co wyświetli się nam jeśli pisze to strona, a inaczej jeśli nasz znajomy. Krótko mówiąc fanpage ma większe szanse na wyświetlenie treści, jeśli będzie to link lub zdjęcie. Natomiast obserwując zachowanie ludzi, portal Zuckerberga stwierdza, że częściej interesujemy się tym, co nasi znajomi mają do powiedzenia – większe szanse na wyświetlenie ma więc status tekstowy.
Dodam jeszcze, że fanpage powinny raczej się wystrzegać dłuższych tekstów. O ile możemy z zainteresowaniem czytać o życiu naszych znajomych, o tyle rzadko czytamy teksty marketingowe na stronach. Sugeruje pisać copy na jakieś 100-160 znaków: dzięki temu przewijając aktualności osoba ma szansę rzucić okiem na nasz post, a jego krótkość zachęca do lektury i zobaczenia obrazka czy kliknięcia w link po więcej.