Bardzo wiele osób korzysta z internetu do sprawdzania informacji. Sprawdzamy oceny produktów, czytamy oceny usług, analizujemy to, co inni piszą na temat firm i marek. Każdy może zostawić opinie na temat Ciebie i Twojej firmy.
- Twoi współpracownicy
Mogą przeglądać sieć w poszukiwaniu informacji na Twój temat. Mogą chcieć Cię poznać albo w gorszym przypadku – wykorzystać jakieś informacje z Twojego profilu. - Twoi znajomi
Starzy znajomi będą próbowali nadrobić zaległości, obecni znajomi chcą być na bieżąco. Chyba nie chcesz, żeby przeglądając sieć trafili na coś zawstydzającego, prawda? - Twoja rodzina (np. dzieci)
Rzeczy z sieci nie znikają. Szczególnie większe wpadki. Wyobraź sobie co pomyślą o Tobie najbliżsi – Twoje dzieci, wnuki, a może w drugą stronę – babcia czy ojciec, kiedy znajdą różne wpisy na Twój temat? - Twoi partnerzy i małżonkowie
Zdecydowanie chcesz uniknąć uwłaczających treści, które Twoje połówki mogą znaleźć, prawda? - Twoi klienci
Zanim podejmą się współpracy z Tobą prawie na pewno będą chcieli sprawdzić informacje o Tobie. Czy to co znajdą w Google i w mediach społecznościowych będzie ok? - Twoi partnerzy biznesowi
Muszą się upewnić, że Twoje problemy z reputacją nie będą wpływać na ich markę. - Przyszli i obecni pracodawcy
Coraz więcej pracodawców sprawdza swoich przyszłych i obecnych pracowników. Chyba nie chcesz stracić pracy z powodu tego, co ktoś napisze o Tobie w sieci. - Osoby, od których chcesz wynająć mieszkanie
W Stanach to bardzo popularne, w Polsce coraz popularniejsze. Chcemy wiedzieć kto będzie mieszkał w naszym mieszkaniu, które wynajmujemy. - Ktokolwiek inny
Nawet nie wiesz kto może szukać informacji o Tobie.
Ludzie najczęściej sprawdzają reputację wpisując Twoje imię i nazwisko lub nazwę Twojej firmy w Google. Mogą też dopisać “nazwa firmy opinie”. Niektórzy zaglądają na media społecznościowe sprawdzając aktualność publikowanych postów czy komentarze użytkowników. Dbaj o te wszystkie miejsca, aby mieć pewność, że Twoja reputacja nie będzie szkodzić Twojej sprzedaży!
A jeśli chcesz, kup mój ebook o reputacji.