Widzisz czasem zębatkę przy postach na fanpage i nie wiesz, o co chodzi? To bardzo przydatna funkcja. Poznaj darmowe targetowanie postów na fanpage!
Jak uruchomić funkcję?
Po pierwsze trzeba wejść w ustawienia fanpage’a, ustawienia ogólne i tam wybrać tę funkcję. Darmowe targetowanie postów na fanpage nie jest włączone automatycznie, dlatego musimy kliknąć „ptaszka” i zapisać zmiany. Od tej pory przy postach powinna pojawiać się nam zębatka.
Pisząc post wybieramy ikonę zębatki, by uruchomić odpowiednie menu wyboru. Darmowe targetowanie postów na fanpage obejmuje dwa aspekty: (1) dystrybucję do newsfeedu (aktualności) oraz (2) ograniczenia. Po określeniu naszych preferencji zapisujemy i publikujemy post. Gotowe!
Zaktualizowana wersja z Creator Studio
Odkąd przeniesiono kreowanie postów do studia, klikając stwórz post znajdziemy darmowe targetowanie na dole, pod “public” (publiczny).
Po co jej używać?
Są dwa ustawienia: związane z dystrybucją do aktualności oraz ograniczenia.(1) Pierwsze służy do targetowania w newsfeedzie, ale aktywność fanów zwiększa zasięg poza ten ustawiony. Jak to działa? Jeśli ustawimy jako grupę np. mieszkańców Warszawy, to post pojawi się w aktualnościach mieszkańców stolicy. Na osi czasu na swoim fanpage’u zobaczy go każdy. Jeśli post polubię ja, zobaczą go też moi znajomi, nie tylko z miasta, w którym mieszkam, a więc przy większej aktywności stanie się naprawdę publiczny.
(2) Drugi zakres funkcji ogranicza dostęp kompletnie – niezależnie od aktywności. Nawet jeśli polubię post, a ograniczymy go tylko do Warszawiaków i Warszawianek, to nikt inny go nie zobaczy. Dotyczy to zarówno aktualności jak i osi czasu.
Zastosowanie dobrze widać na przykładach:
1) Chcesz zwiększyć zasięg do grupy docelowej, jednocześnie nie tracąc zasięgu na osoby niezainteresowane.
– robisz promocję na kolację we dwoje – post targetujesz na nie-singli, ale nie musisz robić restrykcji
– piszesz post dla osób z Łodzi, targetujesz na Łódź, ale przecież mieszkańcy Zgierza też mogą poczytać;
– masz np. dwie dominujące grupy docelowe i rozdzielasz treści wśród nich. Nie musisz się ograniczać, ale nie ma sensu spamować osób, które i tak nie wejdą w interakcje;
– masz specjalną promocję np. na daną grupę wiekową.
2) Chcesz całkowicie wykluczyć pewne grupy ludzi:
- konkursy warto ograniczać tylko do terytorium Polski.
Po co ograniczać dystrybucję?
Darmowe targetowanie postów na fanpage’a umożliwia nam osiągnięcie lepszych efektów marketingowych. Paradoksalnie zmniejszając grupę docelową, zwiększamy skuteczność komunikatu.
Przykład?
Prowadzimy na Facebooku fanpage’a z 10 fanami. 6 z nich to właściciele kotów, a 4 – psów. Piszemy post o karmie dla psów. Zmniejszając dystrybucję tylko do psiarzy, mamy zasięg 4 osób. Normalnie mamy 10 osób, gdzie 4 się mogą zaangażować, a 6 nie. Najwyżej edge rank wyniesie 40%. Ograniczając dystrybucję możemy mieć edge rank w wysokości 100% (jeśli wszyscy psiarze się zaangażują).
A co jeśli ktoś z kociarzy się zainteresuje? Darmowe targetowanie postów na fanpage’a (nie-restrykcja) ogranicza wyświetlanie w newsfeedzie – każdy nadal może zobaczyć nasz post. W ten sposób kolejne posty będą miały lepszy zasięg (bo tak działa edge rank).
Darmowe targetowanie postów na fanpage
Darmowe targetowanie postów na fanpage to świetna funkcjonalność, która umożliwia docieranie z komunikatem do naszej grupy docelowej w bardziej precyzyjny sposób. A do tego jest bardzo proste w użyciu.
Targetujecie swoje posty? W jaki sposób?