Instagram staje się coraz popularniejszy wśród przedstawicieli marek. Jeśli zastanawiasz się czy Twoja marka powinna mieć tam konto, przeczytaj kilka ważnych informacji odnośnie samego portalu. Jeśli dawno tam nie zaglądałeś/aś, to wiele się zmieniło.
Większość topowych marek na świecie ma konta Instagramowe
90 ze 100 firm listy Interbrand ma konta Instagramowe i co ważne – aktywnie z nich korzysta. Sama sieć społecznościowa to już 400 milionów użytkowników, 80 milionów postów dziennie oraz 3,5 miliarda polubień dziennie. W Polsce również Instagram staje się coraz popularniejszy: 2 mln 600 tys. internautów w październiku to dobry wynik. Jeśli masz konto, zdecydowanie warto się nim zająć, a jeśli jeszcze się zastanawiasz – czytaj ten tekst dalej.
Rośnie zaangażowanie
W ciągu ostatniego roku średnio zaangażowanie wokół postów urosło o 50%. Już pod koniec zeszłego roku było 15-krotnie wyższe niż na Facebooku. Według badań Simply Measured największy poziom zaangażowania mają wpisy z jednym hashtagiem i zaznaczoną lokalizacją. Warto jednak przetestować czy i u nas takie rozwiązanie się sprawdzi. Pamiętaj, że zawsze możesz też opublikować swoje treści z Instagrama również na Facebooku czy Twitterze.
Zdjęcia ważniejsze niż wideo
Chociaż Instagram umożliwia również publikowanie 30 sekundowych filmików, to jednak zdjęcia królują pod względem zaangażowania. To nie znaczy, że nie warto publikować tam swoich nagrań, ale na pewno nie ma dużego sensu inwestowanie nadmiernych nakładów by tworzyć autorskie treści tylko na ten kanał. Jeśli nie czujesz się na siłach tworzyć filmy – nie ma problemu. Warto jednak bardzo przyłożyć się do tworzenia fotografii.
Hashtagi brandowane – Twoja marka
Sama idea hashtagów obejmuje kategoryzowanie treści. Wielu markom wydaje się, że należy korzystać z generalnych kategorii jak miłość, jedzenie czy lokalizacje. W praktyce, okazuje się jednak, że hashtagi brandowane są bardzo popularne. Wśród tysięcy przeanalizowanych przez Simply Measured postów na jeden wpis przypadało średnio 2,5 hashtaga marki. Segregując tagi według popularności okazało się, że 70% z nich to te odnoszące się do marek, między innymi BMW, Mercedesa, Canona itd.
Jeśli masz więc wątpliwości czy Instagram może przyczynić się do popularyzacji Twojej marki – już się nie musisz obawiać. Stwórz hashtag swojej firmy i korzystaj z niego konsekwentnie, a z czasem przejmą go też Twoi fani.
Interesuje Cię pełen raport? Pobierz go tutaj.