Jedną z ważnych cech w marketingu jest umiejętność obserwowania i analizowania konkurencji. Możemy uczyć się na ich błędach i testować wdrażane przez nich rozwiązania. O tym jak powinna wyglądać analiza konkurencji w sieci – poniżej.
Bardzo fajne darmowe narzędzie pokazująca podstawowe informacje o stronie internetowej lub aplikacji. Odwiedzający, statystyki, źródła ruchu, słowa kluczowe, zainteresowanie odbiorców, geografia ich pochodzenia.
Analizuj działania konkurencji na stronie firmowej, blogu lub dowolnej innej.
Prosta i darmowa analiza wybranego hasztagu na Twitterze, Instagramie, a nawet Facebooku. Przyjrzyj się działaniom konkurencji, ich konkursom czy kampaniom.
Analiza profilów na Twitterze, Facebooku czy z innych kanałów. Nie potrzebujemy do większości dostępu administracyjnego. Darmowe i bardzo ciekawe.
Chcesz porównać swój fanpage z innymi stronami? Zajrzyj do barometru, który pomoże Ci przeanalizować Twoje działania na Facebooku w kontekście działań innych stron.
Jak radzi sobie Twoja strona pod względem podzieleń się w social media? Zobacz kto się dzielił (backlinki) i ile sherów. Możesz przeszukiwać dowolny temat.
Nie warto popadać w przesadę porównywania się z innymi, ale nie zaszkodzi od czasu do czasu sprawdzić jak nam idzie – zarówno kanałach społecznościowych, jak i na portalach oraz stronach.
A jak Wasze profile i strony wypadły na tle innych?