Jeśli budujesz swój ekspercki wizerunek, jednym z narzędzi, które warto wykorzystać jest Linkedin. Ale czy wiesz na pewno jak budować swoją mark osobistą przy pomocy tego kanału komunikacji i jak skutecznie wykorzystywać swój profil np. do szukania pracy czy pozyskiwania klientów?
Oto 7 rad jak poprawić widoczność swojego profilu, osiągać lepsze efekty i wykorzystać skutecznie Linkedin.
- Zadbaj o swoje SEO. Używaj słów kluczowych, dobranych pod kątem tego, pod czym chcesz się dać wyszukać. Jeśli oferujesz usługi z zakresu social media, możesz wpisać w swoim nagłówku, że jesteś np. social media specialist, w opisie (bio) napisać, że pracujesz w social media, potem dodać też social media (również naprzemiennie z mediami społecznościowymi) w opisać swoich dotychczasowych stanowisk zawodowych i oczywiście wykorzystywać social media w postach i artykułach.
Pomoże Ci to nie tylko dać się łatwo wyszukać w wyszukiwarce osób na Linkedin, ale pamięta, że pomoże również na wyniki wyszukiwania w Google. - Bądź profesjonalny. Linkedin to sieć dedykowana profesjonalnym kontaktom. Nie znaczy to, że trzeba być zawsze poważnym i zadętym, ale należy dbać o swój wizerunek. Uzupełnij profil, dbaj o aktualność danych, dobierz odpowiednie zdjęcie (nie musi być “paszportowe”, ale z wakacji bez koszulki nie polecam). Jeśli komentujesz, to z sensem. Na Linkedin nie chodzi o liczbę lajków czy znajomości, ale o to, jak jesteś odbierany przez innych.
- Zachowuj się na Linkedin tak, jakbyś się zachował na konferencji. Nie ośmieszaj się, zadbaj o profesjonalność profilu, chwal się (jak nie Ty, to kto?), ale nie przechwalaj. Komentuj tam, gdzie masz coś do powiedzenia. Zdjęcie dobierz takie, które będziesz umieszczać również na inne profile społecznościowe. Albo przynajmniej takie, żeby łatwo było Cię rozpoznać. Nie ma nic gorszego, niż zastanawianie się czy osoba, której profil przeglądamy jest tą samą osobą z innych profili. Nie wstydź się prosić o rekomendacje. Naprawdę większość ludzi z chęcią Ci je da! Proś również o potwierdzanie Twoich umiejętności.
- Dbaj o to, co publikujesz. Twoje posty powinny dotyczyć spraw istotnych – z branży, Twojego życia zawodowego, Twojej pracy. To mogą być oczywiście różne ciekawostki czy wartościowe artykuły. Podaruj sobie prywatne aktualizacje. Już nawet lepiej dodawać cytaty, interesujące wideo czy prośby.
- Jednym z czynników zwiększających na pewno popularność Twojego profilu są częste aktualizacje i posiadanie profilu, który ma bieżące informacje o Tobie. Możesz publikować nie tylko aktualizacje, ale artykuły, posty na grupach czy po prostu komentować statusy innych osób. Jeśli aktywizujesz się tylko w momencie szukania nowej pracy, to Twój profil na pewno nie przyniesie Ci pożądanych efektów.
Serio – Linkedin NIE DZIAŁA, jeśli się z niego nie korzysta. - Aktywność na grupach to świetny sposób na zyskanie popularności czy zbudowanie zaufania do swojej marki osobistej. Dobieraj grupy starannie, a potem komentuj tam i publikuj przynajmniej raz na kilka, kilkanaście dni. Interesujące posty i komentarze przełożą się zarówno na dobry wizerunek, jak i zwiększenie ilości odwiedzin na Twoim profilu.
- Linkedin to świetne miejsce na przedłużenie Twoich relacji nawiązanych na żywo. Jeśli poznajesz kogoś na konferencji czy spotkaniu możesz nawiązać z nim relację przez Linkedin in, aby podtrzymywać kontakt. Pamiętaj, żeby nie spamować i zachować się racjonalnie. Zapraszając do kontaktu przypomnij skąd się znacie. Nawiąż do jakiś informacji z profilu lub rozmowy, którą prowadziliście.
Profil Linkedin to dobre miejsce do budowania swojej marki osobistej. Jeśli chcesz dowiedzieć więcej na ten temat – zachęcam do zajrzenia do mojego kursu, który znajduje się na eduweb.pl
Więcej o kursie o Linkedin:
Niezależnie czy dopiero zaczynasz przygodę z własną firmą, jesteś freelancerem lub szukasz nowych możliwości zawodowych powinieneś wiedzieć, że wizerunek jaki kreujesz w sieci może bezpośrednio pomóc lub zaszkodzić Twoim działaniom.
Jeśli zastanawiasz się jak zbudować swoją markę, a tym samym pozyskiwać nowych klientów lub zwrócić uwagę headhunterów mamy coś, co powinno Ci to ułatwić. Jednym z miejsc, które warto wykorzystać, aby skutecznie kreować swoją markę osobistą jest portal LinkedIn. Dowiedz się jak wykorzystać w pełni moc tego narzędzia dzięki Kursowi Linkedin i Personal Branding – Budowanie Marki Osobistej.
Sprawdź co znajdziesz w kursie:
- Świadome budowanie marki osobistej
- Efektywne działanie na portalu LinkedIn
- Skuteczne pozyskiwanie nowych klientów
- Siła networkingu i sposoby na budowanie relacji
- Możliwości promocji na Slideshare
- Optymalizacje profilu pod kątem klientów i head hunterów
- Promocja firmy i marki własnej na LinkedIn
- I wiele, wiele więcej
Kurs prowadzi Monika Czaplicka autorka bloga monikaczaplicka.pl. Na co dzień specjalizuje się w budowaniu wizerunku marek i pomaga im wyjść z kryzysów w social media. Pracuje dla klientów z różnych dziedzin, przez lata zajmowała się marketingiem szeptanym oraz przygotowywaniem strategii marketingowych.
Jeśli szukasz praktycznych porad na budowanie swojej marki osobistej i chcesz poznać możliwości portalu Linkedin – ten Kurs zdecydowanie Ci w tym pomoże.
Kurs jest już dostępny na platformie eduweb.pl.