Lubimy lajki, cenimy komentarze, ale wszyscy wiemy, że prawdziwą moc ma dzielenie się treściami – to nowi widzowie, kolejne kliknięcia i promocja marki. Za darmochę. Oto 6 mitów o dzieleniu się treściami w social media.
Według szacunków prawie 3/4 szerowanych treści to przeklejka.[/info_list_item][info_list_item list_title=”2. Ludzie klikają niezależnie od wyglądu linka” list_icon=”Defaults-link”]Używanie skracaczy linków zwiększa klikalność o 25%! Ale nie mogą być to typowe skracacze (typu bit.ly), ale chodzi o skrócone linki w danej domenie.
Mając do wyboru linki:
www.twojadomena.pl/link-z-wieloma-waznymi-informacjami?oraz-jeszcze-wiecej-potrzebnych-wartosci&ktore-powoduja&ze-nikt-nie-klika
www.bit.ly/jasd8
www.twojadomena.pl/cycki
ostatni będzie miał więcej kliknięć ;)[/info_list_item][info_list_item list_title=”3. Skrócone linki mają podobną żywotność” list_icon=”Defaults-calendar”]
Linki, którymi podzielicie się pod koniec tygodnia mają dłuższe życie! Czwartkowe linki (skrócone!) zwykle są klikane również przez weekend, co powoduje, że ich życie trwa aż do poniedziałku!
[/info_list_item][info_list_item list_title=”4. Ludzie się angażują z dzielonymi treściami w weekendy, bo mają na to czas” list_icon=”Defaults-bar-chart”]
- W ciągu tygodnia ludzie angażują się z treściami o 49% więcej niż w weekendy.
- Treści sportowe klikane są w poniedziałki i wtorki 4 razy częściej niż w weekend (w niedzielę klikają się najmniej).
- Dzielicie się treściami związanymi z jedzeniem? W czwartki ludzie klikają takie linki 10 razy bardziej niż w soboty.
[/info_list_item][info_list_item list_title=”5. Młodzi ludzie są grupą, która najczęściej się klika i angażuje się w treści dzielone przez marki” list_icon=”Defaults-user”]
Grupą najbardziej zaangażowaną w treści marek są ludzie w wieku 55-64 (niezależnie od kanału). Osoby urodzone zaraz po wojnie angażują się częściej niż młodzi ludzie – 41% vs. 19%.
[/info_list_item][info_list_item list_title=”6. Facebook oferuje największy ruch na stronę.” list_icon=”Defaults-twitter-sign”]
W praktyce okazuje się, że Twitter generuje więcej ruchu z jednego podzielonego linka niż Facebook.
[/info_list_item][/info_list]
Dane pochodzą z portalu Po.st.