Aby skutecznie zaistnieć w social media warto zadbać o 6 elementów, które zapewnią możliwość osiągnięcia założonych celów biznesowych. O czym warto pamiętać?
Strategia
Żaden biznes nie może działać bez strategii. Dzięki niej mamy możliwość osiągania najlepszych efektów biznesowych, bo musimy odpowiedzieć na pytanie do kogo i gdzie chcemy kierować swoje działania. Jeśli masz problemy, żeby sobie poradzić zawsze możesz skorzystać z pomocy.
Strategia jest fundamentem działań – bez niej nie wiesz w jakim kierunku zmierzasz.
Newsjacking
Specyficzną cechą mediów społecznościowych jest ich odbywanie się w czasie rzeczywistym. Daje to niesamowite pole do popisu!
Możesz wykorzystać bieżące sytuacje, popularne osoby lub tematy do włączenia swojej marki do danego nurtu i zainteresować nią w ten sposób nowych klientów.
Ale uwaga! Bardzo łatwo zrazić do siebie ludzi, jeśli bezsensownie spamujesz ich nieciekawymi treściami, niezwiązanymi z tematem.
Kampanie
Nie twierdzę, że każdy potrzebuje się reklamować, ale warto zaplanować sobie kampanie – nawet, jeśli będą darmowe. Co rozumiem przez kampanię? Zorganizowaną akcję. Zaplanowany moduł. Określone działania.
Ruszasz z nową promocją? Przyda się kampania promująca informacje na ten temat. Nowy produkt, większe wydarzenie – kampanie mogą dotyczyć różnych tematów.
Tworzenie spójnych akcji pomaga porządkować działania i uniknąć chaosu informacyjnego.
Interakcje
W social media interakcje są jednym z najważniejszych elementów. To one, przez zaangażowanie budują relacje, przekonują do sprzedaży czy wiążą ludzi ze sobą.
Komentarze, polubienia czy dzielenie się treściami to oczywisty znak, że nasze działania przynoszą pierwsze efekty. Pora przekuć te działania na efekty biznesowe.
Planuj treści
Z jednej strony social media są bardzo osadzone w czasie rzeczywistym, z drugiej warto planować swoje działania. Narzędzia typu kalendarz postów czy skoroszyty z celami do osiągnięcia pomogą Ci przygotować stosowne kampanie i działania i ogarnąć nadmiar rzeczy.
Dzięki planom możemy uniknąć niepotrzebnych błędów, spięć i zapewnić sobie spójną komunikację.
Słuchaj
Nie da się wchodzić w interakcje z obserwatorami, jeśli nie będziemy słuchać tego, co mają nam do powiedzenia. Czy wiesz co przeszkadza najbardziej Twoim klientom? Czym się interesują? Kiedy używają Twoich produktów? Co najbardziej lubią w Twoich usługach?
Wykorzystaj dwustronną komunikację i dowiedz się więcej o swoich odbiorcach.
Jeśli uda Ci się opanować tych 6 obszarów możesz uznać spokojnie, że radzisz sobie z podstawami social media. Dzięki tym działaniom możesz osiągnąć naprawdę wiele pozytywnych efektów dla swojej firmy.