Nie masz budżetu, żeby przeznaczyć go na opiekowanie się Twoją reputacją? Mam dla Ciebie 5 kroków, które pomogą Ci w zarządzaniu Twoją reputacją i nie nadszarpną Twojego budżetu.
Obserwuj
Musisz badać co piszą o Tobie w sieci. Analizuj to, co jest publikowane. Bierz pod uwagę:
- nazwę firmy
- domenę
- nazwy produktów
- nazwiska zarządu
- nazwy firm konkurencji
- typowe frazy: firma X opinie
Korzystaj z dostępnych narzędzi
Skorzystaj z narzędzi, które pomogą Ci np. w monitorowaniu sieci. Monitoring social media może być płatny lub darmowy, ale obejmuje wtedy liczne ograniczenia (sprawdź np. Google Alerty).
Skorzystaj też z naszych podpowiedzi 😉
Prowadź swoją narrację
Obserwowanie to jedno, ale angażowanie się, to drugie. Proaktywnie przejmij kontrolę nad swoim wizerunkiem. Twoja reputacja zależy od tego na ile Ty będziesz dbać o nią.
Pomoże w tym na pewno posiadanie swoich kont społecznościowych i prowadzenie przy ich pomocy konwersacji. Szczególnie, jeśli trzeba będzie odpowiedzieć na wypowiedzi pojawiające się w sieci.
Reaguj z głową
Social media dzieją się w czasie rzeczywistym. Dlatego szybka reakcja jest ważna. Ale dużo ważniejsze jest reagowanie mądrze i dobrze. Zawsze powtarzam, że lepiej poczekać 5 minut i przemyśleć niż źle zareagować i potem sprzątać 5 dni.
Szacunek i dobroć
Emocje są zaraźliwe. Jeśli będziesz krzyczeć, grozić i traktować klientów źle – odbije się to na Tobie bardziej niż myślisz. Traktuj wszystkich z szacunkiem jak należy. Bądź dobry dla ludzi, ludzie będą dobrzy dla Ciebie.
Nie bój się walczyć o swoje
Bycie dobrym dla ludzi nie oznacza, że należy się zgodzić na naruszanie naszych praw czy traktowanie nas w nieodpowiedni sposób. Ale można dbać o swoją markę i reputację w sposób odpowiedni – stanowczy i skuteczny. Do tego miły i z szacunkiem. Pamiętaj o tym.