Jeśli zastanawiasz się w jakim kierunku pójdą social media, mam dla Ciebie 3 trendy, które już od pewnego czasu można zauważyć w internecie, a w tym roku powinny naprawdę stać się popularne. To oczywiście bardzo subiektywna lista, ale myślę, że warto na nie zwrócić uwagę i wykorzystać ich moc.
Wideo i wizuale. Narzędzia do monitorowania social media rozwiną się w analizie graficznej, Pinterest umożliwi wyszukiwanie obrazem, rozwinie się trend live stramingu (również na Facebooku). Coraz popularniejszy staje się Snapchat, a Instagram rośnie na potężną siłę, która zagraża Twitterowi – również przez uruchomienie reklam. Facebook zagarnia coraz więcej filmów wideo z YouTube, a Periscope zyskuje rzeszę fanów. Warto więc przygotować się na to, że słowa będą ustępowały pola obrazom – tym stałym i tym ruchomym.
Przeczytaj więcej: Trendy w marketingu 2016 – opinie 21 ekspertów http://sprawnymarketing.pl/trendy-w-marketingu-2016/#ixzz3xJRptBQS
Profesjonalizacja działań na Facebooku. W natłoku stron, treści i reklam, coraz trudniej wybić się ze swoimi komunikatami. Dobrze przygotowana strategia, pomysłowe rozwiązania i znajomość mechanizmów typu edge rank będzie zyskiwało na znaczeniu. Coraz trudniej będzie prowadzić biznes w oparciu o kotki i cycki. Dlatego tak ważne jest świadome działanie i mierzenie efektów swojej pracy. Wiele osób uważa, że bez inwestowania w reklamy ciężko osiągać jakiekolwiek sukcesy, ale niezależnie od tego czy korzystamy z płatnych rozwiązań czy nie – nasza marka opiera się przede wszystkim o to, co publikujemy na co dzień. Czasy zatrudniania stażystów do prowadzenia fanpage powinny iść w niepamięć.
Czy wiesz, że możesz rozwinąć swoje umiejętności odnośnie marketingu na Facebooku na moim szkoleniu? Zapraszam już 7 marca w Warszawie!
Personalizacja i znajomość swoich odbiorców. Czasy kiedy wysyłamy grupowe maile bez adresatów, nietargetowanie postów na Facebooku czy działania skierowane do wszystkich i do nikogo odchodzą w zapomnienie. Reklamy behawioralne, remarketing, marketing automation – jest wiele rozwiązań pomagających dotrzeć do odpowiednich klientów ze spersonalizowanym przekazem. W rozpoznawaniu klientów pomagają np. kwerendy Facebooka czy techniki poznawania odbiorców na podstawie statystyk.
A waszym zdaniem – jakie są 3 ważne trendy tego roku?