Każdy z nas dochodzi do tego trudnego momentu, kiedy brakuje nam pomysłu na to, co można dodać do kalendarza postów. Poniżej więc lista 25 sugestii, które mogą zainspirować do stworzenia kontentu na Wasze strony. Pamiętajcie, żeby starać się przynajmniej ocierać o branże i markę klienta.
1. Post z bloga
To nie musi być najnowszy wpis. Może właśnie warto odświeżyć coś starszego? W końcu pojawili się nowi fani, a i Ci, którzy czytali mogą sobie tekst odświeżyć.
2. Kalendarz świąt (nonsenspedia)
Każdego dnia jest jakieś święto, a jeśli nie ma – zawsze możecie takie wymyślić 🙂 Wszystko zależy od Waszej weny i koncepcji na fanpage.
3. Cytat
Złote myśli, przysłowia albo jakiś cytat ze znanego przedstawiciela branży. Może jakaś rada lub protip?
4. Wideo
Filmik z produkcji, wizytówka marki, przedstawienie pracownika, krótki wywiad albo odpowiedzi na pytania internautów. Jest tyle pomysłów na filmik, które można zrobić w prosty i szybki sposób.
5. Rywalizacja
A czy B? Produkt 1 czy Produkt 2? Taka funkcja czy inna? Proste pytanie, w którym internauci wybierają coś, co bardziej wolą. Angażujące, i co ważniejsze, udzielające odpowiedzi dla Ciebie.
6. Tutorial
Infografika, a może wideo. Tutorial może wyjaśniać jak używać produktu, jak nie popełniać typowych błędów lub co zrobić gdy.
7. Osiągnięcie
Osiągnęliście jakiś poziom sprzedaży? Wasz produkt pojawił się na nowym rynku? A może po prostu macie okrągłą liczbę fanów? Każdy powód do radości i dzielenia się nią jest dobry 🙂
8. Zadaj pytanie
Dowiedz się czegoś wartościowego o swoich fanach. Co ich interesuje? Co kojarzy się im z Twoją marką? Kiedy używają Twojego produktu? Co myślą na różne tematy?
9. Przedstaw zespół, pracowników itd.
Ludzie lubią poznawać markę. Wiedzieć z kim mają do czynienia. Kto ich obsługuje lub kto odpowiada za różne rzeczy. Mają większą szansę się zaprzyjaźnić z Tobą.
10. Podziel się ciekawymi informacjami z Twojej firmy
Zastanów się, co może być interesujące dla Twoich fanów. O co często pytają? Co może być dla nich wartościową informacją? Może szykujecie zmiany w produkcji? Specjalną ofertę? Nową, ciekawą kampanię reklamową?
11. CSR
Rozpocznij współpracę z jakimś NGO i promuj go. Może ktoś z Waszego zespołu biega w jakichś maratonach? Może ktoś z Was jest wolontariuszem gdzieś? Może dostaliście prośbę o wsparcie? Skupiajcie się nie tylko na biznesie, ale i na innych aspektach.
12. Newsletter
Warto mieć więcej niż jeden punkt styku z klientem. Jeśli kontaktujemy się z nim przez social media warto namówić go również na newsletter. Czy wiecie, że to właśnie maile są dużo lepszym narzędziem zachęcającym do sprzedaży produktu?
13. Promuj inne kanały sm
Marki często mają więcej niż jeden kanał social media – warto zapraszać ludzi do podążania/lubienia/subskrybowania na różnych profilach – kolejny punkt styku z klientem.
14. Szybki konkurs
Pamiętaj, że musi być zgodny z regulaminem Facebooka oraz posiadać własny regulamin. Nagrody nie muszą być duże, ale od czasu do czasu mała aktywizacja fanów nie zaszkodzi 🙂
15. Promocja lub oferta
Możecie skorzystać z aplikacji ofert od Facebooka lub po prostu zaproponować fanom zniżkę w grafice czy statusie. Fajny sposób na łączenie działań online i sprzedaży offline.
16. FAQ
Ludzie często zadają pytania, więc warto od czasu do czasu globalnie odpowiedzieć na te najpopularniejsze. To zawsze wartościowy kontent.
17. Podziel się ciekawostką
O firmie, produkcie, branży – cokolwiek, co może być ciekawe. Czy wiesz, że…?, jakieś dane, mniej oczywiste informacje.
18. Poznaj opinię
Poznaj opinię swoich fanów o Twoich produktach, rozwoju firmy, czy o czymkolwiek co jest dla Ciebie ważne.
19. Produkt w “kontekście“
Pudełko pizzy na trawce, puszka picia na ławce albo Wasza maskotka na tle znanego zabytku. Warto próbować pokazać nasz produkt w fajnym kontekście. Może kogoś, kto właśnie go używa? Nasz catering na stole, buty w trasie albo kelnerów w pracy?
20. Kup teraz!
Link do produktu, informacje, gdzie kupić lub zapowiedź nowego kanału dystrybucji – warto od czasu do czasu przypomnieć ludziom gdzie można kupić nasz produkt i zachęcić ich do tego.
21. Zapowiedzi
Możecie opowiedzieć, że szykujecie konkurs, zrobić zajawkę o czym będzie następny wpis na blogu lub kazać ludziom zgadywać jakie będzie nowy smak produktu – zapowiedzi i zajawki są zawsze niezłym pomysłem na zaangażowanie i na podkręcanie atmosfery.
22. Real-time marketing
Czasem dzieje się coś ważnego – można próbować wykorzystać to w komunikacji. Słynny tweet Oreo odnośnie gasnącego stadionu podczas Super Bowl (że nadal można jeść ciastka, nawet jak jest ciemno), to świetny przykład tego, że nic na siłę, ale ludzie doceniają szybkość reakcji.
23. Otagujcie znajomych…
Dowolne pytanie, w którym odpowiedzią jest tagowanie znajomych:
- z kim poszedłbyś do kina?
- jeśli maseczka to z…?
- kogo lubisz najbardziej?
- do kogo zadzwonisz, jeśli…
(Uwaga! Tagowanie znajomych nie może być elementem konkursu!)
24. Z życia firmy
Jak wygląda Wasza pracowa choinka? Czy macie jakieś powiedzonka? Czy przychodzi Pan Kanapka? Jak wygląda wasze biuro? Może macie maskotki, kota, dziwnych sąsiadów. Niektóre firmy i marki mogą pozwolić sobie na prezentowanie interesujących zdjęć i informacji z życia firmy.
25. User Generated Content
Twoi fani/klienci tworzą pewnie wiele recenzji, opisów, filmików, zdjęć i kto wie czego jeszcze. Warto oddać im część przestrzeni fanpage na ich produkcje. Oczywiście – uważaj bardzo na naruszanie praw autorskich i możliwość wykorzystania tych dzieł.
To nie wszystkie propozycje, ponieważ wiele branż i marek ma swoje autorskie pomysły. Warto jednak zaglądać tu od czasu do czasu, kiedy wasza wena twórcza będzie już na wyczerpaniu, a postować trzeba np. codziennie.
A Wy? Jakie macie pomysły na posty? Podzielcie się w komentarzach!