Ten tekst przeczytasz w 4 minW XXI wieku marki powinny podążać za trendami i nowymi technologiami. Jednym z nich są media społecznościowe z których korzystają miliardy osób na całym świecie i stale zdobywają popularność wśród przedsiębiorców. To potężne narzędzie, ale trzeba je odpowiednio wykorzystać, a ku temu muszą wystąpić pewne przesłanki. Oto 10 sygnałów które przekonają Cię, że powinieneś/powinnaś (i dlaczego) poważnie zastanowić się nad inwestycją w social media.
1. Masz ochotę wypromować swoją markę
Jes wiele narzędzi i sposobów. Pojawiając się w mediach społecznościowych stawiasz krok w stronę dobrej promocji Twojej marki.
2. Chcesz lepiej zrozumieć oczekiwania klientów i sprzedawać produkty dostosowane do potrzeb rynku
Ludzie komentują, wygłaszają opinie, ale również dzielą się swoimi sugestiami, robią to z dużą łatwością za sprawą kanałów społecznościowych. Czasami warto posłuchać rad użytkowników dotyczących produktów, bo jednak to konsument wie lepiej czego potrzebuje.
3. Chciałbyś zwiększyć zasięg i zyski
Z social media korzysta na świecie ponad 2 miliardy osób (w Polsce 13 milionów). Podejmując odpowiednią strategię można zdecydowanie zwiększyć zasięg swoich wpływów, ale również zdobyć potencjalnych klientów.
4. Wolałbyś podejść do klientów indywidualnie, a nie sztywno, szablonowo
Odpowiadanie na maile z szablonu lub nawijanie formułek przez telefon jest passé. Podążaj za technologią oraz konsumentami i wejdź z nimi w pozytywne relacje traktując ich indywidualnie.
5. Pragniesz, aby ważne informacje, aktualności, promocje trafiły do Twoich klientów
Wielu użytkowników chociażby Facebook’a odwiedza go codziennie. Twoje wpisy mają więc zdecydowanie dużo większą szansę na przeczytanie, niż informacje na stronie czy blogu.
6. Pożądasz wzmocnienia wizerunku firmy
Inwestując w social media pokazujesz, że zależy Ci na nawiązaniu relacji z klientami. Odpowiednie ich traktowanie, ale również trochę luzu z całą pewnością pozytywnie wpłynie na wizerunek Twojej firmy.
7. Masz chęć niewielkim kosztem zdobyć przychylność klientów
Jeżeli już będziesz egzystował na jakimś kanale, rób to dobrze. Odpowiadaj rzeczowo i w miarę możliwości szybko. Nic bardziej nie cieszy klientów, jak szybkie i przedmiotowe rozwiązanie sprawy, nawet jeżeli zostanie rozwiązana nie po ich myśli, zapamiętają profesjonalną obsługę i być może wrócą ponownie, albo chociaż polecą komuś Twoją firmę 🙂
8. Chciałbyś zdobyć reputację i zwiększyć swoją wartość na rynku
Fachowość, profesjonalizm, odpowiadanie na potrzeby klientów zdecydowanie zwiększą reputację oraz wartość firmy na rynku. Twoja marka będzie postrzegana jako znająca się na potrzebach rynku, kompetentna i doświadczona jednostka.
9. Odczuwasz ochotę nawiązania relacji z potencjalnymi klientami
Wszyscy użytkownicy mediów społecznościowych to Twoi potencjalni klienci. Przy odpowiednim podejściu, nawiążesz z nimi prawidłowe stosunki.
10. Chcesz skorzystać z mocy internetu i zdobyć popularność wirusowo, a tym samym zyskać potencjalnych klientów
1 lajk uruchamia całą maszynę. Polubiony przez X wpis trafia do wszystkich znajomych użytkownika X. Jeżeli kogoś z jego znajomych zainteresuje to co wysłałeś w internety, polubi to, a wtedy wszyscy znajomi Y również to zobaczą. Jedna wielka pętla. Trafiając do jednej osoby, trafiasz do tysięcy potencjalnych klientów.
Nawiązywanie pozytywnych relacji z klientami to podstawa udanej komunikacji. Nie nastawiaj się tylko na sprzedaż, to przyjdzie z czasem. Zajmij się wizerunkiem i lojalnością marki. Pokaż również swoją firmę ‘od kuchni’: jak pracujesz i z kim oraz jak wygląda Twoje miejsce pracy lub etap produkcji Twojego produktu. W pewien sposób ‘uczłowieczy’ to Twoją markę. Przy podjęciu odpowiedniej strategii w prosty sposób dotrzesz do tysięcy klientów docelowych nie wydając przy tym fortuny. Warto z tego skorzystać.
Autorem jest Daniel Łoś