Tworzenie świeżych treści bywa bardzo trudne. Wymaga dużo czasu i dobrych pomysłów. Z drugiej strony czasem warto wykorzystać materiały, które już mamy lub zostały stworzone przez kogoś innego (i oczywiście nie chodzi o plagiat). Oto lista 10 inspiracji jak zrobić.
Obojętnie czy użyjecie zwykłego posta, List.ly czy innego narzędzia – tworzenie list wartościowych materiałów to świetny sposób na przemycenie swoich treści. Lista narzędzi, aktualności z ostatniego tygodnia (jak u Pijaru Koksu), tutorial krok po kroku.
[/info_list_item][info_list_item list_title=”Napisz komentarz do innych treści” list_icon=”Defaults-comment” title_text_typography=”” desc_text_typography=””]
Codziennie powstaje wiele ciekawych treści. Czasem możesz dodać jakieś wartościowe informacje, podsumowanie lub inne spojrzenie na sprawę.
[/info_list_item][info_list_item list_title=”Komentarze i zdjęcia użytkowników” list_icon=”Defaults-picture”]
Masz tekst intensywnie komentowany przez użytkowników? Może warto podsumować ich opinie?
[/info_list_item][info_list_item list_title=”Zbierz swoje teksty” list_icon=”Defaults-align-left” title_text_typography=”” desc_text_typography=””]
Może masz cykl artykułów na podobny temat? Jeśli boisz się, że ludzie nie będą czytać ich wszystkich, stwórz tekst podsumowujący cykl i linkujący do materiałów.
[/info_list_item][info_list_item list_title=”Must read” list_icon=”Defaults-warning-sign”]
Zacznij wyznaczać standardy tego, co ludzie powinni znać i czytać. Sugeruj blogi, portale i konkretne artykuły.
[/info_list_item][info_list_item list_title=”Galeria zdjęć” list_icon=”Defaults-camera-retro”]
Pokaz slajdów lub po prostu galeria. Pamiętaj oczywiście o zadbaniu o prawa autorskie, jeśli korzystasz nie ze swoich materiałów. Zbiór ciekawych infografik? Tutorial?
[/info_list_item][info_list_item list_title=”Top 5″ list_icon=”Defaults-star”]
Pięć ciekawych tekstów, pięć kroków instrukcji, pięć pomysłów na…
[/info_list_item][info_list_item list_title=”Zaproś ekspertów do komentowania” list_icon=”Defaults-user” title_text_typography=”” desc_text_typography=””]
Jeśli naprawdę nie masz czasu lub pomysłu skorzystaj z wiedzy i czasu innych osób. Wybierz temat i zaproś paru ekspertów i ekspertek do komentowania. Dla czytelników to będzie ciekawe poznać inne opinie, a dla ekspertów sposób na promocję.
[/info_list_item][info_list_item list_title=”User Generated Content” list_icon=”Defaults-group”]
Poproś czytelników, fanów i klientów o tworzenie treści. To może być bardzo wartościowe dla biznesu i pozostałych widzów.
[/info_list_item][info_list_item list_title=”Zapytaj o top 10″ list_icon=”Defaults-question-sign”]
Poznaj preferencje klientów – poproś ich o głosowanie, dodawanie swoich propozycji i komentowanie. A potem wyciągnij wnioski.
[/info_list_item][/info_list]
Wiadomo, że tworzenie własnych treści jest zawsze bardziej wartościowe: dla Google, dla czytelników, nawet dla nas samych. Ale czasem zamiast nowości warto odświeżyć coś wartościowego. Bo kontent to nie tylko treść, ale również dystrybucja.