Zakładając, że masz konto reklamowe Facebooka i wiesz jak z niego korzystać, opowiem tylko w paru słowach jak można ustawić reklamę, aby pozyskać nowych zainteresowanych Twoją marką. Jak dotrzeć do nowych klientów reklamą na Facebooku i Instagramie?
1. Cel – zasięg lub odtworzenia wideo
W ten sposób zapłacić niewielkie kwoty, a możesz wyświetlać się wielu osobom.
2. Grupa docelowa.
Po pierwsze – określ ją dobrze geograficznie. Lokalny biznes wymaga precyzyjnego targetowania według mapy. Skorzystaj z upuszczania piznezki lub kodów pocztowych dookoła Twojego biznesu.
Ustaw język polski – wykluczy to osoby nie mówiące w naszym języku.
Określ osoby MIESZKAJĄCE w okolicy, a nie tylko przejazdem.
Zastanów się czy interesują Cię ograniczenia wiekowe.
Sprawdź jakiej wielkości jest Twoja grupa docelowa (po prawej w szacunkach). Jeśli jest za mała – usuń ograniczenia wieku lub dodaj trochę więcej osób dodając większą powierzchnię.
Jeśli grupa jest za duża – dopisz zainteresowania.
UWAGA! Jeśli prowadzisz fryzjerstwo, nie określaj ludzi zainteresowanych włosami. Analogicznie – do restauracji przychodzą również osoby nie tylko zainteresowane knajpami. Pomyśl raczej o innych sprawach. Prowadzisz hinduską knajpę? Możesz próbować targetować na osoby zainteresowane np. Bollywood, Czasem Słońce, czasem deszcz albo innym filmem itp. Może jakąś specyficzną przyprawą? Szukaj inspiracji i testuj różne zainteresowania.
UWAGA 2: jeśli masz odpowiednie bazy ludzi np. klientów (za zgodami) lub osoby odwiedzające Twoją www możesz też skorzystać z opcji „ludzie podobni do” (lookalike)
UWAGA 3: Jak dotrzeć do nowych klientów reklamą na Facebooku i Instagramie? Jeśli chcesz dotrzeć do zupełnie nowych osób, musisz wykluczyć grupy niestandardowe:
– osoby angażujące się w fanpage
– osoby angażujące się w Instagrama
– osoby wchodzące na stronę
– listę klientów
– listę subskrybentów
itp.
3. Umiejscowienie – wybierz manualne i wybierz automatyczne dostosowywanie grafik. W ten sposób wgrane zdjęcie obetniesz do pionu, poziomu i kwadratu, dzięki czemu reklama będzie wyświetlała się dobrze. Chyba, że robisz wideo, wtedy pamiętaj, że mobile to pion, a desktop to poziom – czyli utwórz dwa zestawy reklam dla różnych urządzeń.
4. Optymalizacja może być na 10 sekundowe odtworzenia lub zasięg (ustaw wtedy np 2 wyświetlenia reklamy na tydzień).
5. Kreacja – to już zależy od materiałów, które mamy. Może być pojedyncze zdjęcie, wideo lub karuzela zdjęć z ciekawymi informacjami (np. dostępnymi voucherami lub ciekawostkami o naszym biznesie).
Jak dotrzeć do nowych klientów reklamą na Facebooku i Instagramie?
Pamiętaj, że ustawiając reklamę wideo, masz możliwość segmentowania klientów, czyli stworzenia niestandardowej grupy klientów na bazie tego ile naszego wideo obejrzeli. Kolejnym etapem będzie stworzenie niestandardowej grupy docelowej z tych osób, które obejrzały większość Twojego wideo i przedstawienie im kolejnej kampanii. W ten sposób budujesz lejek sprzedażowy!