Wiele osób nie docenia Youtube’a myśląc, że to portal zdominowany przez kotki na odkurzaczach w strojach rekinów (kotki, nie odkurzacze) albo pranki (głupie żarty). To jednak tylko jedna strona medalu. Dziś poznaj drugą.
YouTube wow!
Czy wiesz, że YouTube jest drugą pod względem ilości wyszukań wyszukiwarką na świecie? Zgadza się. To, czego ludzie nie szukają w Google, wyszukują na YouTube. To, czyli co? Tutoriale, instrukcje, streszczenia z wydarzeń, felietony wideo, filmiki edukacyjne, teledyski, nagrania programów, wystąpień, wywiady – mogłabym tak jeszcze długo wymieniać. Wideo rośnie z roku na rok – coraz więcej treści, coraz więcej obejrzeń.
Po co czytać, skoro można zobaczyć?
Ludzie często równie chętnie dodają swoje materiały. Mityczna liczba 35 godzin materiałów dodawana w każdej minucie pewnie już dawno nie jest prawdą, ale daje do myślenia. Skąd te treści? W dobie smartfonów produkowanie wideo jest tak proste jak telefonowanie. Po prostu uruchamiamy kamerę i jest. Co ambitniejsze jednostki decydują się na montaż, ale to nie jest konieczne. Swój pomysł o 20 metrach kwadratowych Łukasz Jakóbiak – wywiady, oglądane przez setki tysięcy osób – nagrywał iPhonem.
Wideo marketing
Najlepszym sposobem mówienia o wideo marketingu jest… wideo!
Kilka rad:
- twórz ciekawe wideo – nie musisz mieć virali, które osiągają milionowe zasięgi, wystarczy nawet kilkaset zainteresowanych osób, by osiągnąć swój cel
- zadbaj o SEO – tworząc odpowiedni tytuł, bogaty opis i dobierając słowa kluczowe
- zadbaj o swój kanał – cover photo, wideo na powitanie, wyświetlane filmy: zaplanuj je tak, by zwiększyć szansę na subskrypcję
- używaj adnotacji, by prezentować inne filmiki, playlisty lub kanały, a także by zachęcić do zapisania się do kanału; to też fajny pomysł, jeśli Twoje wideo się zdezaktualizowało – zamiast kasować, dodaj adnotację z linkiem do nowego filmiku
- nie boj się… reklam na YouTube – może się okazać, że dla Twoich słów kluczowych cena będzie niższa niż w przypadku reklam na Facebooku lub reklam tekstowych Google
- wykorzystuj filmy z YouTube na innych kanałach: Facebooku, Twitterze, publikuj w postach na blogu zwiększając tym samym ich zasięg
- analizuj swoje dokonania dzięki statystykom YouTube – badaj, czy przyciągasz odpowiednie osoby, co ich angażuje i jak sobie radzisz
Podzielcie się swoimi sukcesami w prowadzeniu kanałów YouTube. Czy widzicie efekty swoich starań?